De nieuwe videofuncties van Instagram; Welkom IGTV!

De nieuwe videofuncties van Instagram; Welkom IGTV! 

Afgelopen week lanceerde Instagram een langverwachte update van het social media netwerk en tegelijkertijd een vergaande aanval op de heerschappij van YouTube. Met de lancering van IGTV is het nu mogelijk om ook langere video’s af te spelen binnen het Instagram netwerk, via een eigen kanaal genaamd IGTV. Waar voorheen video’s werden doorgeleid naar YouTube is dat vanaf nu niet meer nodig. 

 

 Announcement Instagram launching IGTV. (bron FOX10) 

Verticale video’s
Afgelopen jaren is de groei van het kijken naar online video via mobiele apparaten gigantisch gegroeid, terwijl er steeds minder video gekeken wordt via de TV of desktop. Het video kanaal is net als Instagram alleen bedoeld voor mobiel gebruik en daarom ingericht op uitsluitend verticale video’s, zodat deze beeldvullend zijn op een mobiel apparaat. Het kantelen van het scherm of het kijken naar een verkleinde versie is daarmee verleden tijd. Echter is deze functionaliteit niet helemaal nieuw en wordt deze al gebruikt bij het social medium Snapchat.

Advertenties
Met IGTV zullen de vele vloggers en streaming diensten hun energie meer en meer gaan focussen op dit kanaal om volgers te creëren. Het is met Instagram daarmee de perfecte oplossing om bezoekers langer aan het netwerk te verbinden en de tijd dat ze zich binnen de app bevinden te vergroten. Iets wat natuurlijke weer interessant is voor de extra verkoop van advertenties, omdat de mediawaarde daarmee direct groeit. Facebook, tevens eigenaar van Instagram, zorgt er hiermee voor dat zij nog meer advertenties en reclames kunnen verkopen. Daarbij bieden deze advertenties unieke kansen voor bedrijven, doordat ze met IGTV nog doelgerichter kunnen worden ingericht en ingezet.

Ook met je marketing gebruik maken van de voordelen van IGTV? Neem dan direct contact op voor een brainstormsessie met een van onze Creatieve Strategen!

Tel. 085 – 0666183
E-mail: info@creatieve-strategen.nl