De uitdaging

Waterman Capital is een beleggingsonderneming die investeert en participeert in onroerend goed en bedrijven met bewezen bedrijfsmodellen en groeipotentieel. Toen zij Creatieve Strategen voor het eerst benaderden, was enkel de naam een ​​gegeven. Waterman Capital was op zoek naar een huisstijl die paste bij hun wereldwijde activiteiten en investeringen en een blijvende en vertrouwende indruk zou geven in hun markt van luxe. Het is altijd een heel speciaal gevoel om een ​​merk van de grond af te creëren en vorm te geven.


De oplossing

Een creatieve brainstorm volgde en onze art director begon de eerste ideeën te ontwikkelen. In een nauwe samenwerking met het bestuur van Waterman Capital werden de ideeën gaandeweg verder uitgekristalliseerd en alle gewenste uitingen werden in de huisstijl vormgegeven. Zelfs de website en de mailhandtekening zijn uiteindelijk door ons ontworpen en ingesteld. Zo ver wilden we de merkidentiteit samen tot een nieuwe entiteit maken. Die in elke uiting en elke vorm van communicatie zichtbaar zou zijn.


Resultaat

De merkidentiteit van Waterman Capital resulteerde in een zeer hoogwaardig en kwaliteitsgericht logo, gebaseerd op de initialen van het bedrijf en een druppel water. Dit, in combinatie met de begeleidende tekst, maakt meteen duidelijk wat te verwachten van de organisatie en onderstreept hun betrouwbare en authentieke karakter. Hun visie, ondersteund door hun merkidentiteit, geeft het gevoel dat Waterman Capital al decennia bestaat, zo niet eeuwen. Ze zijn zeker klaar voor de komende tijd. Waterman Capital is een merk dat bestand is tegen de tand des tijds.


Client

Waterman Capital

Datum

12 Oktober 2018

Categorie

Inbound marketing


Meet The Me-Mover
Leading in Supply Chain