De uitdaging

Voor onze klant The DOC is 2018 het jaar van de Oracle Cloud Technology. Wij werden dan ook gevraagd om een overkoepelende strategie en marketingcampagne te creëren om de Cloud namens de organisatie in de markt te zetten. De campagne moest opvallen en prospects aan het denken zetten over de vele goede Cloud oplossingen die The DOC biedt.


De oplossing

Wij kozen voor een overkoepelend thema:”Airport Weert nu een Feit”, waarin alle facetten van de Cloud terugkomen en wat tevens het onboarding systeem is geworden voor alle Cloud trajecten binnen The DOC. Van security check, tot aan het opstijgen naar de Cloud, alles komt aan bod op Airport Weert. We kozen voor Weert aangezien het hoofdkantoor van The DOC, dat symbool staat voor de fictieve luchthaven, hier gevestigd is.


Resultaat

Ter promotie van de lancering van deze nieuwe strategie hebben wij gebruik gemaakt van “Fake News”. Wij lanceerde namelijk meerdere nieuwsberichten rondom de opening van een nieuw Airport in Weert inclusief gewijzigd bestemmingsplan van de gemeente. Opvallen dat deed het dan ook absoluut! De reacties waren lovend en positief en zorgde voor nieuwe gesprekken, vragen, die weer hebben geleid tot nieuwe samenwerkingen en klanten.


Client

The DOC

Datum

11 Mei 2018

Categorie

Inbound marketing


Sterwaardige Positionering
Where Legends Cook IT