Wat wij willen

Vertellen

Pittig onder de aandacht te komen?

In Nederland is LinkedIn één van de grootste platformen waarop professionals, bedrijven en ondernemers met elkaar in contact komen. Een sterke LinkedIn Advertentie campagne stelt jou in staat om precies de klanten en bedrijven te bereiken binnen jouw doelgroep. Het is dan ook één van de platformen waarop jij een groot verschil kan maken op het gebied van naamsbekendheid en klantbetrokkenheid voor jouw bedrijf.

Waardevolle content

Een LinkedIn advertising campagne is voornamelijk geschikt voor B2B marketing. Om ervoor te zorgen dat mensen daadwerkelijk op je advertentie klikken, is het belangrijk dat je de juiste content aanbiedt aan de juiste mensen. Wanneer er namelijk sprake is van een lage CTR (Click Trough Rate) zal LinkedIn je advertentie minder vaak tonen. Daarom is het belangrijk om niet alleen in te zetten op werving maar ook waardevolle content aan te bieden om een hogere CTR te garanderen. 

Definieer een profiel 

Op LinkedIn is het mogelijk om advertenties zeer nauwkeurig en gericht in te zetten. Het stelt je in staat om een zeer specifieke doelgroep te bereiken met je LinkedIn Advertentie. Om hier optimaal gebruik van te maken, moet je ervoor zorgen dat je je doelgroep helder voor ogen hebt. Ontwerp een zogenaamde Buyer Persona voor je klant om te bepalen op welke categorie je je richt, welke leeftijd je ideale klant heeft en waarmee je hem of haar motiveert over te gaan tot actie. 

Kies de juiste advertentievorm

LinkedIn heeft meerdere advertentiemogelijkheden die aansluiten bij de specifieke Buyer Persona profielen die je hebt opgesteld. Zo kun je bijvoorbeeld content van je bedrijfspagina direct als bericht delen op de feed van je doelgroep (sponsored content) maar je kunt er ook voor kiezen om ze direct aan te spreken via een persoonlijk bericht in hun inbox (sponsored messaging). Met deze laatste optie kun je mensen uit je doelgroep persoonlijk aanspreken, waardoor je sneller een vertrouwensband zult opbouwen. 

Natuurlijk kun je jezelf ook op andere manieren onderscheiden via een LinkedIn advertentie. Denk bijvoorbeeld aan een video advertentie. Bewegend beeld trekt namelijk sneller de aandacht van scrollende gebruikers. Of kies ervoor om op te vallen door een verhaal te vertellen in de zogenaamde carousel ads. Hierbij kun je meerdere afbeeldingen toevoegen waardoor mensen door je verhaal kunnen swipen. 

Blijf testen en verbeteren

Met één advertentie is de kous natuurlijk nog niet af. Om te weten welke formule, of welke combinatie het beste werkt, is het belangrijk dat je verschillende methodes uitprobeert, test en analyseert. Op deze manier kun je een functionele en effectieve campagne opzetten voor de toekomst.

Ga vandaag nog aan de slag!

Wil jij ook meer bereik voor je bedrijf op LinkedIn creëren maar weet je niet precies hoe je bovenstaande tips in de praktijk kunt brengen? Wij helpen je graag verder! Boek een brainstormsessie en laat je verbazen over de vele mogelijkheden die LinkedIn Advertenties voor jou kunnen bieden. 

Hoe kom je op de eerste pagina van Google?
Even voorstellen: Jesper Habraken.