Optimaliseer je zakelijke LinkedIn profiel

Optimaliseer je LinkedIn profiel!
Net zoals andere social media accounts is LinkedIn niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij. Het belang van dit medium mag daarom niet onderschat worden. Een goed onderhouden profiel komt natuurlijk veel professioneler en zakelijker over dan een profiel waar al lange tijd niets aan is gedaan. Het maakt hierin weinig uit of u zelfstandig ondernemer bent of werknemer. Het is een feit dat veel bedrijven voor een gesprek (intake of sollicitatie) op LinkedIn kijken wie er op gesprek komt. Door de juiste aandacht te schenken aan dit account creëert u een voorsprong op uw concurrentie.

De profielfoto
Een foto zegt veel over u als persoon. Zorg er daarom voor dat u een profielfoto heeft die representatief is. Veel profielen hebben geen profielfoto of een foto die snel tussendoor gemaakt is. Dit is ten zeerste af te raden. Het is een zakelijk netwerk. Wees dus ook zakelijk en professioneel op uw foto. Voor een optimale kwaliteit kunt u het beste een afbeelding van 80 bij 80 pixels maken en uploaden.

Claim uw naam
Op LinkedIn krijgt iedereen een code als link. Deze code is echter te veranderen in uw eigen naam. Dit kan heel gemakkelijk door bij uw profielpagina op “edit” te klikken en vervolgens de link onder uw profielfoto aan te passen naar uw naam. De voorkeur gaat uit naar uw voor- en achternaam.

Vindbaarheid
Uiteraard wilt u gevonden worden op uw expertise. Om dit te bewerkstelligen is het van belang om in uw profiel zo veel mogelijk woorden te gebruiken waarop u gevonden wilt worden.

Verhaal
Laat uw cv voor u spreken. U heeft ongetwijfeld veel gedaan in uw leven en een loopbaan die voor u spreekt. Wanneer u dit echter alleen vermeld als “ik heb gewerkt van die datum tot die datum” dan zegt deze informatie niets. Vertel wat u gedaan heeft en hoe dit heeft geholpen bij uw ontwikkeling. Op deze manier krijgt een bezoeker van uw pagina meer informatie over u als persoon.

Aanbevelingen
Net als bij een gewoon CV is een aanbeveling van een ander persoon goud waard. Vraag daarom aan zakelijke relaties of ze mogelijk een aanbeveling voor u willen schrijven. Op deze manier krijgt uw LinkedIn account direct meer uitstraling en op die manier heeft u een mooie referentie bij sollicitaties of naar potentiële klanten toe.