BTS merchandise
BTS Merch Kpop merchandise
BTS Merch
BLACK PINK Merch
Stray Kids Merch
TWICE Merch
ATEEZ Merch
TXT Merch
GOT7 Merch
NCT Merch
Red Velvet Merch
Exo Merch
SVT Merch
SEVENTEEN Merch
Mamamoo Merch
ITZY Merch
Marketingtrends voor IT-bedrijven - Full Service Reclamebureau

Wat wij willen

Vertellen

Marketingtrends voor IT-bedrijven

Technologie vaart in een razendsnel tempo. Maar wat zijn de meest opmerkelijke ontwikkelingen in marketing op dit gebied? Wij hebben er een aantal op een rijtje gezet die grote stappen gaan maken tussen 2020 en 2023.

1. Autonomous technology
De beschikbaarheid van goede internetverbindingen, de ontwikkeling van alsmaar betere sensortechnologie en de vooruitgang op het gebied van kunstmatige intelligentie zorgen er samen voor dat apparaten steeds vaker zelfstandig kunnen opereren en complexe taken uit kunnen voeren. Zelfrijdende auto’s en pakketbezorging door drones zijn inmiddels in handbereik. Komend jaar zullen er grote stappen op deze terreinen genomen worden.

2. IoT, oftewel, het Internet-of-Things -Technology
De sensortechnologie met IoT-connectiviteit blijft zich verder ontwikkelen en wordt in steeds meer apparaten verwerkt. Van slimme koelkasten en vuilnisbakken tot straatverlichting en thermostaten: alles wordt aangesloten op het internet om informatie te verzamelen en op afstand aangestuurd. Met name de B2B-markt is sterk in ontwikkeling. In de logistiek, de zorg en productiebedrijven worden werkprocessen vele malen efficiënter met behulp van IoT-technologie. De verwachting is dat organisaties ook het komende jaar fors in IoT zullen investeren.

3. Augmented Analytics
Augmented analytics richt zich op een specifiek gebied van augmented intelligence en maakt gebruik van machine learning om de wijze waarop analytische content wordt ontwikkeld, gebruikt en gedeeld te transformeren. In de komende jaren wordt verwacht dat augmented analytics functies snel op grote schaal zullen worden ingezet voor datapreparatie, datamanagement, moderne analyics, business process management, process mining en data science platformen. Geautomatiseerde inzichten die augmented analytics oplevert zullen ook worden gebruikt in bedrijfs applicaties – zoals die van HR, de financiële afdeling, sales, marketing, klantenservice, procurement en assetmanagement – om besluitvorming en acties van werknemers te optimaliseren.

4. AI-gedreven trends
Als professionele datawetenschappers samenwerken met applicatieontwikkelaars voor AI-gebaseerde oplossingen dan resulteert dat in gedefinieerde modellen die als een as-a-Service zelfstandig kunnen opereren. Dit geeft ontwikkelaars toegang tot een ecosysteem van AI-algoritmen en -modellen, evenals ontwikkeltools die ontwikkeld zijn met het oog op AI-functionaliteiten en -modellen. Op dit moment is er in Finland in de zorgwetenschappen sector een van de grootste studies in de wereld aan de gang waarbij AI wordt toegepast in zorgdata. In de komende jaren zal deze trend slechts toenemen. 

5. Cybersecurity
Met een toename van het gebruik en ontwikkeling in IT -technologie ontstaat de vraag naar betere beveiliging. Niet alleen vanuit de individuele klant of bedrijf, maar ook vanuit de overheid. Cybersecurity omvat de beveiliging van IT-systemen tegen diefstal, tegen schade aan hardware, software of elektronische data en tegen verstoring of verkeerd gebruik van de services waarin IT-systemen voorzien. Hoe meer afhankelijkheid van het IT -systeem, hoe groter de vraag naar een waterdichte security.

6. Landelijke strategieën voor de overheid
Steeds meer overheden investeren in nationale strategieën. Zowel de publieke als de private sector zijn hierbij betrokken. Duitsland heeft in 2018 2,9 miljard euro geïnvesteerd in zo’n strategie en Frankrijk is van plan om er 1,6 miljard euro erin te investeren. De Nederlandse overheid hanteert de Data Agenda Overheid, waarop een planning is te vinden met de actuele stand van zaken van diverse actielijnen. Voor de tweede helft van 2019 staan bijvoorbeeld Ontwikkeling Transparantielab en Code Goed Digitaal Bestuur op het programma.

7. De zorg digitaliseert en robotiseert
Er wordt nu al gebruik gemaakt van kleine robots in de zorg die ouderen helpen met geheugensteuntjes. In de komende jaren zal verwacht worden dat de zorg zich specialiseert en robots de medewerkers gaan ondersteunen in het bijvoorbeeld tillen en omdraaien van patiënten. Daarnaast zal digitale technologie steeds meer toegepast worden op de huis-aan-huis verpleging waardoor sneller hulp, al dan niet op afstand, gegeven kan worden.

8. Steeds meer enterprise-oplossingen voegen zelf low-code/no-code toe
Een nieuwe trend is dat steeds meer bestaande bedrijfsoplossingen ervoor kiezen om low-code of zelfs no-code functionaliteit toe te voegen aan hun producten. Dit begint al bij simpele aanpassingen waarbij hun standaardomgeving wordt aangepast. Denk aan labels en de lay-out van weergaves tot het op maat ontwikkelen van plug-ins waarmee functionaliteit kan worden toegevoegd of integraties met derden kan worden aangegaan.

Benieuwd wat dit voor je kan betekenen? Maak direct een afspraak via: info@creatieve-strategen.nl

Waar moet je op letten bij je LinkedIn pagina?
Een blik op de toekomst