Wat wij willen

Vertellen

Marketing In-house or Next door?

Marketing In-house or Next door?

Marketing is een van de belangrijkste middelen om een bedrijf op de kaart te zetten. Met een goede marketingstrategie bouw je namelijk niet alleen aan jouw merk maar ook aan (naams)bekendheid en (online) aanwezigheid/zichtbaarheid. Dan lijkt het logisch om een eigen marketingafdeling in huis te hebben die precies weten wat er binnen jouw bedrijf speelt, toch? Hoewel dit zeker zo is, kent het uitbesteden van je marketing ook veel voordelen en doet dit niet af aan de band die je met jouw marketingteam op afstand opbouwt. In deze blogpost gaan we wat dieper in op de voordelen van het uitbesteden van je marketing. 

Een compleet marketingteam in huis kan al snel een flinke kostenpost worden. Er moeten tenslotte allerlei expertises binnen dit team vertegenwoordigd zijn om je marketingcampagne goed uit de verf te laten komen. Denk hierbij aan een grafisch ontwerper, copywriter en marketeer die zich richt op de analyses en de strategie. 

Door de marketing van je bedrijf uit te besteden, kun je efficiënter en wendbaarder te werk gaan. Zo kun je het team bijvoorbeeld inschakelen als je een bepaalde opdracht of campagne in gedachten hebt, en het aantal uren dan geleidelijk afbouwen of tijdelijk pauzeren. Op deze manier gebruik je jouw marketingteam alleen wanneer je het nodig hebt. 

Binnen dit marketingteam zijn alle expertises vertegenwoordigd. Van het bedenken van complete creatieve campagnes tot inzicht geven in de cijfers: het externe marketingteam zorgt ervoor dat het jou aan niets ontbreekt. Hierdoor kun jij gebruik maken van een totaalpakket, zonder een hele sollicitatieprocedure of kennismakingsproces te moeten doorlopen. 

Een ander belangrijk aspect van goede marketing is dat jij als eindbeslisser niet of zo min mogelijk hoeft mee te denken in het creatieve proces. Met een marketingafdeling ben je wellicht sneller geneigd om een vinger in de pap te houden maar wanneer je het uitbesteed is het makkelijker om een stap terug te doen zodat jij je kunt focussen op het aansturen van jouw bedrijf. Uiteindelijk is het streven dat het externe marketingteam alle plannen slechts nog ter definitieve goedkeuring aan jou voorlegt. Als je langer met hetzelfde externe marketingbureau werkt, is dit namelijk geen ondenkbare situatie. Het is tenslotte de taak van het marketingbureau om jou en je bedrijf zo snel mogelijk en goed mogelijk te leren kennen.

Ben je benieuwd wat een extern marketingbureau voor jou kan betekenen? Wij laten het je graag zien! Plan een brainstormsessie met ons in om meteen vliegend van start te gaan!

Wij gaan verhuizen
5x leuke reclames met impact

Geef een reactie

twee + 16 =