Een Succesvol Marketingbeleid

Een Succesvol Marketingbeleid
Het goed inzetten van social media voor communicatie en marketingdoeleinden wordt in de huidige tijd steeds belangrijker. Echter is dit vaak een lastige zaak voor bedrijven. De onderstaande tips zijn nuttig om het bereik van uw pagina’s te vergroten.

Steek consequent tijd in uw social media
Het beginnen met social media is gemakkelijk. Er volgen vaak snel een aantal lovende reacties en de eerste weken gaat het goed. Hierna neemt het enthousiasme en de inzet echter van social media vaak af. Hierdoor ontstaat een soort conjunctuur, waarbij een organisatie soms heel actief is en vervolgens een tijd niet actief is. Hierin ligt een grote fout van veel organisaties. Het consequent onderhouden van deze pagina’s is juist de manier om de klant te informeren en betrokken te houden bij uw organisatie. Het is daarom belangrijk om minstens een uur van de dag te besteden aan social media zodat uw social media pagina’s interessant en nuttig blijven voor uw doelgroep.

Deel interessante en leuke informatie
Een andere grote fout die vaak gemaakt wordt op social media gebied is het plaatsen van standaard berichten. Vaak plaatsen organisaties hetzelfde bericht. Op het oorspronkelijke marketing gebied is het vaak het geval dat in herhaling de kracht schuilt omdat deze boodschap dan beter zou blijven hangen.

Bij social media is dat echter anders. Hier gaat het erom dat uw bericht door zo veel mogelijk mensen gezien en interessant gevonden wordt. Hoe meer mensen het bericht liken en delen hoe groter het bereik van dat bericht is. Herhaling is hiervoor niet de oplossing. Uw klanten gaan namelijk niet iedere dag uw bericht leuk vinden als dat 365 dagen van het jaar hetzelfde is. U leest ook niet 365 dagen dezelfde krant. Daarom is het advies: Wees interessant en kom met nieuwe en relevante informatie voor uw doelgroep. U zult zien dat u hiermee uw bereik vergroot!

Werk naar een doel toe
Het is niet voldoende om “iets met social media te doen”. Er valt veel meer uit social media te halen als er vooraf naar een doel toe gewerkt wordt. Een voorbeeld van zo’n doel is een bereik van 3.000 mensen creëren. Op deze manier ontstaat er een gestructureerde marketing op online gebied. Het is ook totaal niet gek om hier een plan voor te maken. Binnen een bedrijf bestaat er waarschijnlijk al een marketingplan het is dan ook buitengewoon verstandig om hier een online marketingplan toe te voegen. Op die manier kan er ook op social media gebied een duidelijk pad worden bewandeld. Hierdoor kunnen de berichten afgestemd worden op het te behalen doel. Dit heeft als voordeel dat er in alle marketinguitingen met één tong gesproken wordt. Hierdoor ontstaat er een totaalbeeld van de organisatie waarbij de social media marketing de overige marketing ondersteunt en vice versa.

Professionele hulp
Schakel professionele hulp in. Goed gebruik van social media kan veel rendement opleveren, maar als een organisatie social media niet goed gebruikt dan blijft dit rendement achter en is het zonde van de tijd. Het is derhalve een logische keuze om hier experts voor in de arm te nemen.