De koppeling tussen online en offline marketing

De koppeling tussen online en offline marketing
Het is voor organisaties van groot belang om in te spelen op trends. Maar dat is heel wat makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe gaat u ervoor zorgen dat u als organisatie op een persoonlijke wijze naar buiten komt waardoor mensen zich kunnen identificeren met uw organisatie?

Communiceer structureel met de doelgroep op een passende manier. Houdt de reacties persoonlijk en echt zodat de klant het ervaart als een oprechte reactie. Verder heel belangrijk: Laat de medewerkers van uw bedrijf ook zien in uw marketing. Mensen hebben graag een persoonlijk gezicht bij een organisatie. Op deze manier weten klanten met wie ze zaken doen en kunnen ze zich sneller identificeren met uw organisatie.

Hoe zorgt u voor een goede koppeling tussen uw online activiteiten en uw offline marketing? De beste manier hiervoor is om de strategie die u offline gebruikt ook op de juiste manier online in te zetten. Dat wil zeggen: Een vertaling van de offline huisstijl in layout en communicatietoon ook consequent door te voeren op social media accounts. Op deze manier creërt u voor de klanten een eenduidig beeld zodat ze uw organisatie ook online herkennen. Het communiceren richting de doelgroep is namelijk niet anders op social media dan wanneer u dat doet via uw reclamefolder of nieuwsbrief. Daarbij zullen evenementen beter bezocht worden als u de juiste afstemming heeft tussen uw online en offline marketing. Door social media te gebruiken weten meer mensen van het bestaan van deze events en zullen meer mensen langskomen.

Een van de belangrijkste verschuivingen op online gebied is dat afnemers zich nog meer dan vroeger willen kunnen identificeren met een organisatie. De service en identiteit van een merk zijn tegenwoordig de belangrijkste aspecten bij een aankoop. Mensen kopen producten liever bij bedrijven die ze kennen en met welke identiteit ze zich willen en kunnen identificeren. Organisaties die hierop inspelen creëren hiermee een voorsprong op de concurrenten en een omzetstijging.
Een andere trend die steeds meer opkomt is de integratie van de online en offline activiteiten van organisaties. Steeds vaker zal het succes van een marketingcampagne of actie bepaald worden door de juist afstemming tussen de facetten offline en online. Deze activiteiten zullen elkaar moeten versterken en aanvullen. Het beeld tussen deze marketing zal eenduidig moeten zijn zodat klanten een duidelijk beeld krijgen van een organisatie