fbpx

De vijf tips voor je marketing campagne

De vijf tips voor je marketing campagne!
Om te zorgen dat uw organisatie goed en gedegen naar buiten komt is het belangrijk om structureel tijd en aandacht te besteden aan uw marketingactiviteiten en deze op een doelgerichte manier in te zetten.

Tip 1: Een Marketing Kalender
Zorg ervoor dat u de activiteiten van uw organisatie altijd in beeld heeft en dat uw marketinguitingen hierop aansluiten. In de ideale situatie loopt uw marketingkalender namelijk hand in hand met uw bedrijfsvoering en sales-activiteiten, zodat deze elkaar kunnen versterken. Door vooraf te plannen kunt u gemakkelijk en pro-actief inspelen op netwerk events en belangrijke feestdagen. Op deze manier kunt u vooraf uw marketingcampagnes creëren en loopt u nooit meer achter de feiten aan.

Tip 2: Social Media Advertising
Adverteren op social media is een ideaal middel om uw berichten verder te brengen dan uw bestaande volgers op deze accounts. Adverteren levert veel nieuwe likes en volgers op voor uw pagina en zorgt ervoor dat uw bereik verder groeit. Het voordeel hiervan is dat iedere nieuwe volger die u binnenhaalt met een advertentie in het vervolg uw reguliere berichten ook te zien krijgt. Op deze manier betaalt u een keer advertentiebudget, maar heeft u wel de mogelijkheid om deze nieuwe volger vervolgens structureel te overtuigen van de kwaliteit van uw organisatie.

Tip 3: De ROI van uw marketing
Het is belangrijk om de return on investment van uw marketingactiviteiten in de gaten te houden. Door de uitgebreide analyse-tools die beschikbaar zijn op marketinggebied kunt u vaak zeer nauwkeurig achterhalen wat het rendement is van de euro’s die u in uw marketingactiviteiten steekt.

Voorbeeld: U adverteert bijvoorbeeld voor €25,- en dit levert u 50 nieuwe volgers op voor uw LinkedIn pagina. U weet dat u van iedere 50 volgers minimaal één nieuwe opdracht kunt verwachten van €100,-. Dan is het rendement van uw marketingactie €75,-. Het is dan natuurlijk verstandig om dit direct door te voeren.

Tip 4: Segmenteer uw maillijsten voor een succesvolle verzending
Richt u zich met uw marketing op verschillende branches of omvat uw marketing meerdere doelgroepen? Dan is het raadzaam om binnen uw mailsysteem onderscheid te maken tussen deze verschillende branches of doelgroepen. Het geeft u de gelegenheid om uw marketingacties specifiek in te steken voor de lijst waar u zich op richt. Het afstemmen van de uitingen en de toon van de marketingactiviteiten per doelgroep zorgt voor een groter succes van uw marketing. Tevens kunt u door het onderscheid in de verschillende lijsten duidelijk zien in welke branche en doelgroep u goed scoort en welke eventueel nog extra aandacht verdient.

Tip 5: Identificeer de bezoeker van uw website
Dankzij diverse analyse-tools is het mogelijk om het gedrag van de bezoeker van uw website volledig te traceren. Hierdoor weet u precies wat de bezoeker van uw website bekijkt, leest en hoe lang zijn verblijf op de website werkelijk duurt. Klikt een lezer van uw nieuwsbrief bijvoorbeeld door naar een specifieke dienst of product dan weet u dat dit onderwerp de interesse van de bezoeker getrokken heeft. Vervolgens kunt u die kennis gebruiken voor het maken van of een afspraak of een nog gerichtere marketingactie om deze warme lead volledig te overtuigen.

Call to action
Waarschijnlijk heeft het lezen van dit artikel een aantal vragen opgeroepen rond uw eigen marketingactiviteiten of bent u geïnteresseerd geraakt in het maken van een afspraak om te zien wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen. Klik dan hier voor direct contact.