Are You Hunting in the Dark?

Een mooie vraag! Zeker als je hem betrekt tot de marketing en recruitment activiteiten van je organisatie. Gaat jouw organisatie wel zo efficiënt en doelgericht mogelijk om met promotie en wervingsacties? Steek je campagnes bijvoorbeeld in op het leesgedrag van je doelgroep of ga je op jacht met een blinddoek om? Wij kiezen voor jagen bij daglicht! 

De mogelijkheden om inzicht in je doelgroep te krijgen zijn tegenwoordig eindeloos en cruciaal voor iedere succesvolle marketing of recruitment campagne. Weten welke onderwerpen aansluiten bij het interessegebied van je doelgroep creëert een enorm verschil in het aantal aanvragen en sollicitaties die een organisatie ontvangt. Door middel van Social Listening kun je belangrijke trends die op dat moment spelen in de doelgroep direct achterhalen. Zo weet je precies welke kant de markt zich op beweegt en waarop je met je content zal moeten inspelen voor de grootst mogelijke conversie en het grootst mogelijke bereik.

Niets is immers fijner dan precies weten wat het rendement is van je inspanningen!

Het werken vanuit data zorgt ervoor dat je niet meer in het donker jaagt, maar realtime inzicht hebt in welke personen en organisaties je geraakt hebt met je campagnes. Het gaat hier om een continu proces van het analyseren van data, die toevoegen aan je marketingcyclus en vervolgens je organisatie en marketingactiviteiten op de output hiervan aan te sturen. Hierdoor start je een continu proces van:

1. Analyseren
2. Creëren
3. Visualiseren
4. Optimaliseren
5. Converteren 

Campagnes zijn gestoeld op data en worden realtime bijgestuurd op de data die toegevoegd wordt aan het systeem. Zo weet je op ieder moment van de dag precies wie je belangrijkste prospects zijn of welke talenten je direct kan benaderen voor die ene topvacature binnen je organisatie. 

Wil jij ook niet meer jagen in het donker? Neem dan direct contact op voor een brainstormsessie met onze Creatieve Strategen!

Tel. 085 – 0666183
E-mail: info@creatieve-strategen.nl