Email Marketing

Marketingstrategie

Marketingstrategie in de digitale ruimte betekent overstappen van het traditionele campagne-gebaseerd model naar een kwaliteit-gebaseerde benadering. Werkend met traditionele en digitale kanalen helpen wij merken en organisaties de onuitgesproken behoeften van de klant te vervullen en waarde te creëren door aanwezigheid en betrokkenheid.

Creatieve Strategen helpt traditionele organisaties op deze manier succes te behalen in de digitale wereld, waar klanten hun voordeel doen met vernieuwende technologieën, bedrijfsinnovatie en veranderingen in gebruikersgedrag om nieuwe en bestaande producten en diensten effectiever op de markt te krijgen.

Wij combineren klassieke merkstrategie en planning met digitale marketingstrategie, data en doelgroeponderzoek om de ware kwaliteiten van een merk te ontdekken. Vervolgens zetten we deze kwaliteiten om in content, producten, diensten en campagnes – resulterend in ervaringen waar volgers van houden.

Creatieve Strategen – wij helpen merken en organisaties succes te behalen in de digitale wereld.

Ontmoet onze Creatieve Strategen!

Wij vinden het leuk om samen met jou te brainstormen over je eigen creatieve campagne.

Werkwijze

marketingstrategie

Analyse.

Een effectieve marketingstrategie begint bij een diepgaande analyse van wat er op dit moment al aan marketing wordt gedaan, wat hiervan het effect is en het inzichtelijk maken van de meerwaarde die Creatieve Strategen kan genereren met haar expertise en nieuwe (digitale) technieken op dit gebied. Zo zijn direct de voordelen van een investering duidelijk en worden de technieken die het grootste effect zullen hebben blootgelegd, om deze vervolgens klaar te maken voor implementatie.

Email Marketing

Doelbepaling.

Wanneer de diepgaande analyse is volbracht, is het zaak hier conclusies uit te trekken en de kansen die hierin naar voren komen te koppelen aan concrete doelen. Doelen kunnen slaan op een bepaalde conversieratio of het in de markt zetten van een nieuw product of een nieuwe dienst. Ook doelen omtrent het imago van het merk of de organisatie worden hierin meegenomen om te zorgen dat er ten alle tijden concreet en planmatig gewerkt wordt om de ambities van het merk of de organisatie te realiseren.

social media marketing

Campagnevoorstellen.

Op het moment dat de doelen zijn bepaald worden er campagnes geschreven die bij deze doelen aansluiten. Gerichte campagnes zorgen in de eerste plaats voor gestructureerde communicatie met de doelgroep. Berichten worden niet zomaar ad-hoc geplaatst, maar ruim vooraf ingepland. Dit zorgt ervoor dat uitingen meer aandacht krijgen en daarmee kwalitatief hoogwaardiger zijn. Daarnaast zorgen de campagnes ervoor dat er altijd een verhaal is bij het merk of de organisatie dat volgers ook echt interessant vinden om te lezen of bekijken.

Implementatie.

Als de campagnes zijn goedgekeurd worden de berichten binnen de campagnes ter publicatie ingepland. Creatieve Strategen zorgt ervoor dat alles omtrent de communicatie naar de doelgroep wordt verzorgd en het merk of de organisatie hier geen omkijken meer naar heeft. Berichten worden op de afgesproken tijden gepubliceerd en vormen door hun samenhang een helder verhaal over de dienst of het product dat binnen de lopende campagne centraal staat.

Analyse Resultaten.

De campagnes worden door middel van alle (digitale) marketingkanalen zo ruim mogelijk verspreid om een zo groot mogelijk bereik te creëren. Vanuit al deze kanalen laat de doelgroep data achter. Deze data wordt geanalyseerd en resulteert in een concreet overzicht van personen en organisaties binnen de doelgroep, aangevuld met hun interesses, wat zij hebben gelezen, waar zij op hebben geklikt en hoe deze personen en organisaties in het overzicht terecht zijn gekomen. Deze lijst met prospects kan vervolgens gericht benaderd worden aan de hand van de achterhaalde interesseprofielen.

Optimalisatie.

Aan de hand van klikgedrag en de achterhaalde interesses van de doelgroep wordt de marketingstrategie, indien nodig, geoptimaliseerd. Dit is een continu dynamisch proces, waardoor op nieuwe ontwikkelingen en verandering van interesses bij de doelgroep direct kan worden bijgestuurd. Hierdoor sluiten de campagnes en berichten altijd aan op de actuele belangstelling van de doelgroep. Dit resulteert in een zo hoog mogelijk effect en een zo hoog mogelijke conversie. Zie ook creatieve leadgeneratie.