pexels-photo-210658

Marketing Automation

Wij werken samen met onze klanten om goedlopende communicatie door middel van email, social media en social messaging kanalen te creëren, in te stellen en te beheren. Wij combineren deze online inspanningen met dynamische advertentie targeting en offline communicatie om te zorgen voor regelmatig contact tussen klant en merk. Zo ontvang je automatisch nieuwe leads in je mailbox.

Creatieve Strategen bouwt persoonlijke relaties op met prospects en verhoogt de klantwaarde door de unieke uitdagingen en onuitgesproken wensen van volgers aan te spreken door middel van zorgvuldig gekozen kanalen, waar de juiste boodschappen worden geplaatst; waar en wanneer deze het meest effectief zijn.

Door beproefde automatiseringstechnieken met de gekozen strategie te verweven wordt er een response van 40-60% gerealiseerd, zonder dat je daar enige actie voor hoeft te verrichten. Buiten het inschakelen van een Creatieve Strateeg natuurlijk!

Creatieve Strategen – wij helpen merken en organisaties succes te behalen in de digitale wereld.

Ontmoet onze Creatieve Strategen!

Wij vinden het leuk om samen met jou te brainstormen over je eigen creatieve campagne.

Werkwijze

Doelgroep bepaling.

Allereerst is het van groot belang om te weten wie de doelgroep is en welke personen en organisaties de geautomatiseerde mailings dienen te ontvangen. Wanneer dit bekend is kan er overgegaan worden tot de aanschaf van gewenste nieuwe contacten en het importeren van reeds bekende contacten en relaties. Creatieve Strategen beschikt over een systeem dat personen met vrijwel iedere functie bij nagenoeg iedere organisatie in kaart kan brengen, waardoor je deze vervolgens persoonlijk en gericht kunt benaderen.

Instelling Automation.

De automationsoftware wordt ingesteld met daarin de te benaderen contacten. Er worden standaardmails opgemaakt die niet van persoonlijk geschreven e-mails te onderscheiden zijn en bestaan uit sterk activerende teksten. Deze continu geoptimaliseerde teksten zorgen voor een response-rate van 40-60%. De opgemaakte mails worden automatisch met de gewenste intervallen verzonden. Mocht een contactpersoon bijvoorbeeld niet reageren op de eerste mail, krijgt deze een week later automatisch een follow-up bericht.

Prospects Verzamelen.

Van de geautomatiseerde mailings levert 40-60% response op. Dit zijn antwoorden op de verzonden mail en kunnen uiteenlopen van een afspraakverzoek tot de melding dat je een andere contactpersoon dient te benaderen. Met deze respondenten is op dat moment direct persoonlijk contact ontstaan en vanaf dat moment kan er begonnen worden aan het omvormen van een contact tot een gewaardeerde en bovenal rendabele relatie.

Opvolging.

Wanneer het contact is ontstaan met de respondent(en) is het zaak hier verdere opvolging aan te geven om te zorgen dat hier fysieke afspraken en opdrachten uitkomen. De enige actie die nodig is vanuit de organisatie is om de contactpersoon, welke gereageerd heeft op de geautomatiseerde mailing, uit te nodigen voor een gesprek of voor te stellen om wat meer informatie te geven over je organisatie, product of dienstverlening.