carlos-muza-84523

Leadgeneratie

Alle marketingactiviteiten resulteren in klantdata. Wij helpen klanten om deze data om te zetten in concrete leads met naam, toenaam, functie en bedrijf van de contactpersoon. Door middel van leadgeneratie halen wij de interesses van de doelgroep op persoonsniveau naar boven en kan hier direct op gehandeld worden.

Normaal gesproken ben je veel tijd kwijt aan het bellen van nieuwe prospects die wellicht een afspraak met je zouden willen maken en misschien uiteindelijk zelfs klant worden. Het is echter vooraf vaak niet duidelijk waar deze personen in geïnteresseerd zijn, of zij überhaupt open staan voor benadering en voor welke dienst of welk product zij uiteindelijk zullen kiezen. Door te werken met interessante en activerende leadgeneratie met meetbare resultaten en uitkomsten, is het mogelijk een interesseprofiel te creëren, waarbij dit alles wel op voorhand duidelijk is.

Vervolgens is het niet meer de vraag of er een afspraak gemaakt kan worden en waarover dan gesproken dient te worden, maar wanneer de afspraak gemaakt kan worden en of er nog aanvullende informatie nodig is met betrekking tot de dienst of het product waar de prospect door getriggerd werd.

Creatieve Strategen – wij helpen merken en organisaties succes te behalen in de digitale wereld.

Ontmoet onze Creatieve Strategen!

Wij vinden het leuk om samen met jou te brainstormen over je eigen creatieve campagne.

Werkwijze

Marketing Automation

Doelgroep bepaling.

Allereerst is het van groot belang om te weten wie de doelgroep is en welke personen en organisaties door middel van campagnes aangesproken dienen te worden. Wanneer dit bekend is kan er overgegaan worden tot de aanschaf van de gewenste nieuwe contacten en het importeren van reeds bekende contacten en relaties in het leadgeneratie systeem. Creatieve Strategen beschikt over een systeem dat personen met vrijwel iedere functie bij nagenoeg iedere organisatie in kaart kan brengen, waardoor je deze vervolgens doel- en interessegericht kunt benaderen.

leadgeneratie

Campagnevoorstellen.

Op het moment dat de doelen zijn bepaald worden er campagnes geschreven welke bij deze doelen aansluiten. Gerichte campagnes zorgen in de eerste plaats voor gestructureerde communicatie met de doelgroep. Berichten worden niet zomaar ad-hoc geplaatst, maar ruim vooraf ingepland. Dit zorgt ervoor dat uitingen meer aandacht krijgen en daarmee kwalitatief hoogwaardiger zijn. Daarnaast zorgen de campagnes ervoor dat er altijd een verhaal is bij het merk of de organisatie dat volgers ook echt interessant vinden om te blijven lezen en bekijken.

social media marketing

Doelgroep benadering.

Wanneer de campagnes zijn goedgekeurd worden de berichten binnen de campagnes ter publicatie ingepland. Creatieve Strategen zorgt ervoor dat alles omtrent de communicatie naar de doelgroep wordt verzorgd en het merk of de organisatie hier geen omkijken meer naar heeft. Berichten worden op de afgesproken tijden gepubliceerd en vormen door hun samenhang een helder verhaal over de dienst of het product dat binnen de lopende campagne centraal staat. Door te meten hoe de doelgroep op bepaalde berichten en campagnes reageert ontstaat er een interesseprofiel, waarmee zij op basis van hun interesses benaderd kunnen worden.

leadgeneratie

Inventarisatie/Analyse.

Campagnes worden door middel van alle (digitale) marketingkanalen zo ruim mogelijk verspreid om een zo groot mogelijk bereik te creëren. Vanuit al deze kanalen laat de doelgroep data achter. Deze data wordt geanalyseerd en resulteert in een concreet overzicht van personen en organisaties binnen de doelgroep, aangevuld met hun interesses, wat zij hebben gelezen, waar zij op hebben geklikt en hoe deze personen en organisaties in het overzicht terecht zijn gekomen. Deze lijst met prospects kan vervolgens gericht benaderd worden aan de hand van de achterhaalde interesseprofielen.

Leadrapportage.

De data en inzichten die voortkomen uit de analyse worden verzameld in een duidelijke rapportage met concrete leads, voorzien van naam, toenaam, bedrijf, functie, mailadres en telefoonnummer. Dankzij deze leadrapportage is in één oogopslag duidelijk welke persoon, bij welk bedrijf gecontacteerd moet worden met welke informatie om een afspraak te maken. Op deze manier kom je direct warm binnen bij de juiste persoon in de organisatie op basis van zijn/haar interesseprofiel. Bekijk ook Marketingstrategie.

Ook toe aan een verfrissende Marketing Strategie?