insta

Influencer Marketing

Het creëren van merkambassadeurs door middel van relaties met bloggers en andere influencers helpt merken bij het smeden van een hechte band met nieuwe doelgroepen. Wij helpen organisaties bij het opzetten van deze partnerships voor het bereiken van influencer-gedreven volgers en laten de influencers jouw producten of diensten actief verkopen.

Waar je vroeger veel reclame maakte op televisie in reclameblokken of door middel van productplacement, zie je nu dat dit voor het grootste en effectiefste deel wordt overgenomen door influencers op Social Media en websites. Het grootste voordeel hierbij is dat resultaten direct meetbaar zijn en dat exact duidelijk is hoeveel personen of organisaties je boodschap hebben gezien. Dit in tegenstelling tot resultaten uit magazines en traditionele reclamespotjes, waarbij het de vraag is of deze ook echt tot aanwijsbare acties of verkopen hebben geleid.

Wij helpen je allereerst om de juiste influencer te vinden op basis van de doelgroep die je graag aan zou spreken. Vervolgens zorgen wij voor goede afspraken met deze influencer, gebaseerd op het aantal volgers dat hij/zij bereikt en de complexiteit van de boodschap of campagne die we met hem/haar naar buiten brengen. Vervolgens meten we wat de campagne heeft opgeleverd en hoe de doelgroep op de berichten heeft gereageerd. Je hoeft op deze manier zelf geen moeite meer te doen om te zorgen dat je boodschap bij de beoogde doelgroep aankomt, maar gebruikt iemand die zij bewonderen en waar ze tegen opkijken om hen te adviseren jouw product of dienst te gaan gebruiken. Succes verzekerd!

Creatieve Strategen – wij helpen merken en organisaties succes te behalen in de digitale wereld.

Ontmoet onze Creatieve Strategen!

Wij vinden het leuk om samen met jou te brainstormen over je eigen creatieve campagne.

Werkwijze

Doelgroep Bepaling.

Om de juiste influencer te kunnen vinden die het meest past bij de organisatie, werken wij vanuit de doelgroep die je met de campagne aan wil spreken. Zijn dit beslissers bij grote bedrijven? Zijn dit facilitair managers of eindverantwoordelijken op een bepaalde afdeling die je graag zou bereiken? Wanneer dit duidelijk is vinden wij de perfecte influencer met volgers die precies passen binnen deze doelgroep. Zijn/haar volgers zien dan geen reclame, maar iemand waar ze enorm tegenop kijken die hen jouw product of dienst warm aanbeveelt.

Selectie Influencer(s).

Naast het feit dat de influencer waar we mee werken de gewenste doelgroep dient aan te spreken, is het voor het bereik van de campagne van belang dat deze influencer ook reeds een omvangrijk aantal volgers heeft. Hoe meer mensen de campagne zien, hoe meer mensen overgaan tot een gewenste actie. Wij helpen je hierbij en zorgen ervoor dat de volgers van de influencer in kwestie ook daadwerkelijk echte volgers (echte mensen) zijn en dat deze persoon qua profilering en uitstraling ook past bij de gewenste uitstraling van je merk of organisatie.

Brainstorm.

Naast de creatieve campagneplannen die wij aandragen, heb jij of heeft de influencer waar we mee gaan werken zelf ook vaak ideeën over aansprekende campagnes, die passen bij je merk of organisatie en waar volgers zeker door geraakt gaan worden. Deze worden tijdens de brainstorm besproken en verwerkt tot concrete campagnevoorstellen. Ook is het belangrijk dat wij en de influencer op de hoogte zijn van wat er in je organisatie speelt en waar de unieke aspecten liggen die we in de campagne kunnen uitlichten. Zodoende blijven er altijd korte lijnen en blijft er feeling met het merk of de organisatie.

Campagnevoorstellen.

Met de input van de brainstorm gaan we aan de slag met campagnevoorstellen. Hierin komt de strekking van de boodschap en berichten naar voren en de manier waarop deze vormgegeven dienen te worden. Wij geven de influencer specifieke instructies mee om te zorgen dat de berichten binnen de campagne het grootst mogelijke effect zullen hebben en spreken duidelijke parameters af waaraan het succes van de campagne gemeten zal worden. Wanneer je de campagnevoorstellen hebt goedgekeurd gaan we direct van start met het inplannen van het eerste bericht en is de campagne onderweg.

Publicatie.

De campagne wordt door de influencer, over zoveel mogelijk kanalen waar de doelgroep actief is, verspreid. Hierbij valt te denken aan artikelen waarin de influencer je product of dienst aanprijst, maar ook aan foto’s met het product, tijdens het gebruik van de dienst of video’s waarin de influencer enthousiast vertelt over hoe goed je producten of diensten zijn en de voordelen die hij/zij hier zelf van heeft ondervonden. Directer en effectiever is de doelgroep niet te bereiken. De likes en reacties komen op dit moment binnen en worden direct klaargemaakt voor analyse en rapportage.

Analyse & Rapportage.

Elk bericht en iedere uiting binnen de campagne wordt gemeten op bereik, effectiviteit, wie er door heeft geklikt en welke personen geïnteresseerd zijn in je producten of diensten. Deze geïnteresseerden worden met naam en toenaam en eventueel bedrijfsnaam, functie, e-mailadres en telefoonnummer, verzameld en op basis van interesse geordend. Op deze manier heb je een interesseprofiel bij je doelgroep en kan je deze personen direct benaderen om een afspraak te maken of van aanvullende informatie te voorzien. Het contact is vanaf dat moment gelegd, je bent al top-of-mind dankzij de influencer campagne en zijn/haar voorbeeld heeft je warm aanbevolen.. Geen reden meer om niet over te gaan tot actie!

Een influencer als topverkoper?