jeshoots-com-219388

Email Marketing

Wij helpen onze klanten met gerichte mailcampagnes om vooraf gestelde doelen te bereiken. Door diepgaande analyse van het lees- en klikgedrag wordt op persoonsniveau duidelijk welke prospect waarin geïnteresseerd is.

Creatieve Strategen zorgt op twee complementaire manieren voor een maandelijkse lijst met leads en hun actuele interesseprofielen. Enerzijds wordt deze gerealiseerd door digitale nieuwsbrieven met interessante artikelen, welke een verlengstuk zijn van de lopende campagne(s) en anderzijds wordt dit gerealiseerd door geautomatiseerde mails die voorzien van je eigen mailhandtekening een contact “hoogstpersoonlijk” verzoeken om eens samen te praten over een bepaald product of een bepaalde dienst.

Op deze manier worden aan de ene kant interesses blootgelegd, waardoor je altijd precies weet waar je over moet praten en wat de persoon tegenover je interessant vindt, en aan de andere kant automatisch afspraken gemaakt. Het enige dat je zelf nog hoeft te doen is de agenda erbij te pakken om de afspraak in te plannen en terugkoppeling te geven aan de geïnteresseerde persoon of partij.

Creatieve Strategen – wij helpen merken en organisaties succes te behalen in de digitale wereld.

Ontmoet onze Creatieve Strategen!

Wij vinden het leuk om samen met jou te brainstormen over je eigen creatieve campagne.

Werkwijze

Doelgroep Bepaling.

Allereerst is het van groot belang om te weten wie de doelgroep is en welke personen en organisaties door middel van de mailings aangesproken dienen te worden. Wanneer dit bekend is kan er overgegaan worden tot de aanschaf van de gewenste nieuwe contacten en het importeren van reeds bekende contacten en relaties in het systeem. Creatieve Strategen beschikt over een systeem dat personen met vrijwel iedere functie bij nagenoeg iedere organisatie in kaart kan brengen, waardoor je deze vervolgens doel- en interessegericht kunt benaderen.

Ontwerp & Design.

De eerste indruk bij een digitale nieuwsbrief is van levensbelang. Wanneer een nieuwsbrief er onverzorgd uitziet is de kans groot dat deze direct in de prullenbak verdwijnt of, nog erger, dat de ontvanger zich direct uitschrijft. Als een nieuwsbrief er echter goed verzorgd en high-end uitziet, zal deze sneller gelezen worden. Zeker als deze ook nog een pakkende kop heeft en voorzien is van onderwerpen die je aanspreken, zal je hier zeker even de tijd voor nemen. Wij zorgen ervoor dat het ontwerp en design van de nieuwsbrief de ontvangers aanspreekt en dat deze aanzet tot gewenste acties, welke daarna weer meetbaar en inzichtelijk zijn.

Verzending.

De nieuwsbrief dient op een goed moment te worden verzonden. Wanneer lezers bezig zijn met het onderwerp waar je over vertelt of wanneer ze daar juist nog niet mee bezig zijn, maar het tijdstip en moment van verzending er wel voor kunnen zorgen dat ze zich daarmee bezig gaan houden. Door te bekijken wanneer lezers de nieuwsbrief openen en bijvoorbeeld doorklikken naar bepaalde links of onderwerpen achterhalen wij het juiste tijdstip voor verzending om het grootste effect te bereiken. Het daadwerkelijke verzenden verzorgen we, na goedkeuring van de nieuwsbrief, uiteraard ook.

Analyse & Rapportage.

De nieuwsbrief wordt zo opgebouwd dat ontvangers zullen doorklikken op de verschillende onderwerpen die hierin aan bod komen. Door het klikgedrag te meten kunnen wij achterhalen welke personen bij welke organisaties geïnteresseerd zijn in welke producten, diensten of informatie. Dit verwerken wij vervolgens in een overzichtelijke rapportage, waarin deze leads met naam, toenaam, bedrijf, functie, mailadres en telefoonnummer samen met hun interesseprofiel vermeld staan. Deze kunnen direct opgevolgd worden voor het maken van een afspraak.

Brainstorm.

Om te zorgen dat de juiste vertaalslag wordt gemaakt van de organisatie, haar visie en haar activiteiten naar mailcampagnes en artikelen, is het verstandig om frequentelijk op een vaste datum op locatie bij elkaar te komen. Op deze manier kunnen nieuwe mailcampagnes direct worden besproken en worden de leadlijsten en resultaten van de eedere inspanningen gepresenteerd. Zodoende blijft er ten alle tijden feeling met de organisatie en haar ontwikkeling en sluiten de mailcampagnes en artikelen hier telkens naadloos op aan. De marketingstrategie groeit op deze manier mee met de organisatie en vice versa.

Ook toe aan meetbare Mailcampagnes en inzichtelijke Leads?