Dutch Design Week 2017

Afgelopen week was een tweetal van onze Creatieve Strategen op inspiratietocht tijdens Dutch Design Week in Eindhoven. Met de komst van onze nieuwe Art Director Eline werd Dutch Design Week een belangrijk onderdeel van onze agenda. We hebben hier met veel plezier en vol bewondering gekeken naar de prachtige en goed doordachte concepten en uitvindingen en hebben in sommige gevallen letterlijk onze ogen uitgekeken.

Een koperen boom van de Enexis Groep welke dienst deed als oplaadpunt voor mobiele devices viel ons direct op. Niet al te min omdat we in ons werk ook graag met koperaccenten werken. Hiermee werd geduid op duurzaamheid. Een veel terugkerend thema in het Eindhovense Klokgebouw, dat zich speciaal richtte op Art Direction.

    

Vele nieuwe talenten op het gebied van design, onderzoek en technologie werden hier gekoppeld en lieten zich van hun beste kant zien. Van 3D-geprinte kledingstukken op maat tot een robotkussen, van kwalitatief hoogstaande horloges van hergebruikte materialen tot aardbevingsbestendig metselwerk en eigenzinnige toepassingen van Virtual en Augmented Reality. Wij hebben het allemaal aandacht aanschouwd, geanalyseerd en uitgeprobeerd.

Eenmaal buiten op het Ketelhuisplein werden we verblijdt met een zeer gemoedelijke sfeer. Het plein was feestelijk aangekleed, mensen zaten gezellig bij elkaar en er werden drankjes gedaan en hapjes gegeten onder het genot van fijne muziek. We besloten onze inmenging hierin nog even uit te stellen en kwamen zo terecht in een tocht langs het perspectief van producent en consument over voeding in de toekomst. Nieuwe technologieën werden hier gepresenteerd en op unieke wijze tentoongesteld; The Embassy of Food. Er was hier zelfs een algenbar. De uitnodiging hiervoor hebben we vriendelijk afgeslagen en lieten we graag aan de liefhebber. We verlieten The Embassy of Food in lichte shock, door onder andere de felroze gekleurde kippenbotten (door het inspuiten van kleurstof) en andere eigenaardige bevindingen en begaven ons verder naar het gedeelte gereserveerd voor architectuur.

    

Het was namelijk een van onze doelen om het Hex House van Architects for Society te bezoeken. Onze gewaardeerde relatie Pfleiderer heeft hieraan meegewerkt en omtrent de achtergrond en totstandkoming hebben wij recent een campagne voor hen gemaakt. De mogelijkheid om het eerste Europese prototype van het Hex House te kunnen zien hebben we daarom ook met beide handen aangenomen. Het Hex House heeft als belangrijkste doel om vluchtelingen en ontheemden te huisvesten en is daarnaast een betaalbaar woonmodel. Vooral gezien de maatschappelijke aard van het Hex House wilden we hier tijdens ons bezoek bijzondere aandacht aan schenken met een fotoreportage als resultaat.

Terug op het Ketelhuisplein hebben we deze inspirerende dag in stijl afgesloten met een vrijdagmiddagborrel en een goed portie Vuurbrood (wij kenden het hiervoor ook nog niet, maar dit is een echte aanrader!) en vertrokken hierna vol nieuwe ideeën en indrukken weer richting onze vesting in Den Bosch.

De nieuwe indrukken en ideeën die we tijdens Dutch Design Week hebben opgedaan gaan we de komende tijd toepassen in onze creaties en campagnes en ook een deel van de nieuwe technieken die we hier hebben gezien zullen de komende tijd gaan terugkomen in onze creatieve strategieën. Blijf ons volgen om te zien waar dit toe gaat leiden en om te zien wat we doen om de zaag scherp en de ideeën fris te houden.

Terug naar home.